Lästid: 2 minuter
Senast redigerad:
Ada Digital finalist i LinkedIn Talent Awards
Datadriven utmärkelse till innovativa företag
Vi på Ada Digital är stolta att berätta att vi blivit nominerade till finalist i LinkedIn Talent Awards 2022. En utmärkelse som LinkedIn delar ut till företag över hela världen, baserat på data kring deras aktiviteter på plattformen.
Enligt LinkedIn är syftet med årets Talent Awards att uppmärksamma ”företag som leder the Future of Work genom att uppvisa anmärkningsvärd anpassningsförmåga, innovation och kreativitet under ett av de mest utmanande åren när det kommer till att nå talanger.”
För att utse vinnarna har LinkedIns Data och Insights-team analyserat användardata från alla företag som använder deras karriärplattform. Här har de tittat på faktorer som engagemang, prestation, resultat och inflytande. Datan som ligger till grund för årets utmärkelser sträcker sig från december 2021 till december 2022.
Topp 3 i Norden
Finalister från hela världen presenteras per land, där de nordiska länderna samlas under ”Nordics”. Efter en sammanvägd bedömning har Ada Digital kammat hem en plats som finalist inom kategorin ”Search and Staffing Talent Engagement”. En kategori som syftar till att uppmärksamma företag som använt LinkedIns lösningar för att engagera, connecta och bygga upp kompetenser internt och externt i sitt dagliga arbete på ett meningsfullt sätt under det senaste året.
Ada Digital delar utmärkelsen med två andra nordiska företag i klassen 20-50 anställda. Det betyder att Ada Digital rankas som ett av de tre bästa företagen i hela Norden inom sin kategori.
Agil och datadriven searchprocess
Enligt Sara Scheef, VD Ada Digital, är ett datadrivet arbetssätt idag en förutsättning för att nå talanger och specialister på LinkedIn och andra plattformar:
– På Ada Digital arbetar vi med en agil och datadriven searchprocess. Där vi för att lyckas attrahera och konvertera rätt kandidater använder oss av såväl kvantitativ som kvalitativ data. Det ger oss insikter i olika kandidatbeteenden och hur vi kan attrahera medarbetare som dagligen får sin inkorg fylld med erbjudanden. Dessutom har vi ett dedikerat growth- och insightsteam som löpande analyserar våra insatser. Det gör att vi hela tiden kan skruva på vår kommunikation. Allt för att den ska landa rätt utifrån vad kandidatmarknaden just nu efterfrågar.
– Att vi fått den här utmärkelsen är såklart ett jätteroligt kvitto på att det vi gör fungerar, och vi ser fram emot att fortsätta utveckla våra aktiviteter och engagemang på plattformen.
Bland de andra finalisterna i årets LinkedIn Talent Awards syns bland annat Spotify, Försvarsmakten, Polismyndigheten, the LEGO Group, Northvolt, Telia, Sveriges Radio och Scania. Vinnarna kommer att presenteras den 23 mars. Vill du veta mer om hur vi på Ada Digital kan hjälpa just din organisation att attrahera rätt talanger, specialister och ledare inom Tech? Hör av dig!