Lästid: 2 minuter
Ada Digital lanserar ny jobbsajt
Ny jobbsajt inom Tech och IT
Nu går Ada Digitals nya jobbsajt live! En sajt som gör det ännu enklare att söka och hitta lediga jobb inom Tech, IT och digital utveckling. Även arbetsgivare få större utrymme att marknadsföra sitt Employer Brand för att locka rätt kompetens framåt.
Ada Digitals nya sajtsatsning baseras på ett löpande UX-arbete, där huvudfokus legat på att utveckla och förbättra sektionen med lediga jobb.
– Vi vill helt enkelt skapa en så bra användarupplevelse som möjligt för alla digitala specialister som letar efter en ny jobbutmaning. För att lyckas är våra nya jobbannonser utformade med fokus på jobbsökarens behov och frågeställningar. Allt baserat på kvalitativ och kvantitativ data från våra kandidater, säger Charlotte Ulvros, marknadschef på Ada Digital.
Löneform och förmåner lyfts fram
En nyhet är att information om vilken typ av lönesättning arbetsgivaren tillämpar tydligt framgår i jobbannonserna. Något som vi vet att många jobbsökare är intresserade av. Det visar bland annat färsk statistik från Ada Digitals senaste rapport Re:think Re:do. En rapport som bygger på en anonym enkät med 400 deltagande IT-specialister. Här svarar hela 71 % av de tillfrågade att lön och förmåner är avgörande i valet av en ny arbetsgivare. Bara en bra chef och utvecklingsmöjligheter rankas högre.
I jobbannonserna lyfter vi också tydligare fram relevant fakta kring anställningsförmåner och information om semester, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Även möjlighet till remote work är en viktig del. Då vår undersökning visar att 97 % av IT-specialisterna framåt vill jobba på distans i någon utsträckning.
Employer Branding får större utrymme
Employer Branding är ett annat område som får större utrymme på den nya jobbsajten. Här har företag möjlighet att lägga in inspirerande text, bilder och rörligt material från verksamheten samt citat från nöjda medarbetare.
Kompetens- och kandidatbristen inom IT och Tech är ett faktum. Och för arbetsgivare som vill locka nya medarbetare gäller det att sticka ut. Här är självklart platsannonsen ett viktigt skyltfönster.
– Charlotte Ulvros
– Det är också vår roll som rekryteringsföretag att öppna upp och bjuda in kandidater som vill lära känna en framtida arbetsplats på ett bättre sätt. Det gynnar även företagen som får större chans att marknadsföra sig själva och locka rätt kompetens till sina arbetsplatser framåt, säger Charlotte Ulvros.
Nyfiken på vår nya jobbsajt? Surfa in direkt och klicka dig runt bland våra lediga jobb.