Det här gör du hos oss
Servicedesken hos Samhall vänder sig alla till vid behov av teknisk IT-support, så här kan ärendena variera mycket. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Vi ansvarar för IT-arbetsplatsen inom Samhall, och vill nu förstärka vår förmåga att hantera konfiguration, logistik och support av plattor, mobiltelefoner och terminaler som våra medarbetare använder i våra uppdrag hos våra kunder. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter framför allt bestå av att:
- Ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem
- Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
- Arbeta med konto och behörighetshantering
- Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
- Konfigurera och distribuera viss hårdvara inom IT-arbetsplatsen
Ditt team och arbetsplats
Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på sex IT - supporttekniker. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger på Aspholmen i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst tre dagar på kontoret per vecka. Servicedesks öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.
Mer om dig
Du har ett stort tekniskt intresse och minst gymnasial utbildning med inriktning IT. Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Du är vidare noggrann och tar dig an uppgifter systematiskt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av en supportfunktion med inriktning mot IT eller liknande. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.