Ta lead som ansvarig Webbanalytiker hos Ahlsell

Ta lead som ansvarig Webbanalytiker hos Ahlsell

Arbetsgivare Ahlsell
Placeringsort Stockholm
Yrkeskategori Data och Analytics
Sista ansökningsdag 2021-05-26
Kollektiv&shyavtal Kollektiv­avtal
6 v semester 6 v semester
Tjänste&shypension Tjänste­pension
Kompetens&shyutveckling Kompetens­utveckling

Ansvara för Ahlsells digitala satsning framåt och öka kundupplevelsen på de digitala plattformarna som senior Webbanalytiker

Ahlsell står redo att ta nästa steg med arbetet att bli mer datadrivna. Här ges du ett unikt tillfälle att få vara med från start och sätta grunden för webbanalys.

Brinner du för att utveckla affärer och verksamheter genom insikt och analys? Hos oss på Ahlsell möter du en kreativ, öppen och samarbetsvillig organisation som vill framåt! Vi har identifierat behovet av att ta arbetet med data ännu längre och det är här du kommer in. Här får du driva en offensiv satsning inom e-handel!

Välkommen till oss, välkommen till Ahlsell!

VI ERBJUDER DIG

  • Komma in i en organisation som drivit e-handel sedan 1997 vars största affär är B2B = mycket inloggad data
  • En ledande roll i en digitaliseringsresa med en unik möjlighet för dig att bygga upp avancerade mätpunkter för våra produkter och påverka organisationens digitala riktning
  • Ansvar för kundupplevelsen för desktop, mobil och webb för Ahlsell Norden
  • Möjligheten att jobba i en framgångsrik och långsiktig hållbar organisation som lägger stort fokus på att sina medarbetare ska utvecklas, känna stolthet och engagemang
  • Ahlsellsandan byggt på ett starkt affärsmannaskap som kan beskrivas med värdeorden; ansvar, öppenhet och enkelhet.

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som senior Webbanalytiker blir du huvudspelaren i uppbyggandet och bibehållandet av en god kundupplevelse på desktop, mobil och webb för hela Norden. Du kommer ta på dig ledarhatten i teamet och ha ett övergripande ansvar över strategi och det operativa arbetet. Utöver detta kommer du även:

  • Implementera strategier och optimera de digitala kanalerna för att säkerställa en hög konvertering
  • Involveras i den datadriva produktstrategin och dela din kunskap med design, content, UX/UI och de tekniska teamen
  • Medverka och driva analysen av mätpunkter för att kunna segmentera och förbättra den digitala upplevelsen.

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

Du kommer tillhöra kärnteamet för Ahlsells e-handel. Tillsammans med produktägare, projektledare och SEO-manager kommer du samverka direkt och indirekt med hela organisationen. I dialog med UX/UI, utvecklingsteam, Ahlsell Labb och verksamheten skapar du förutsättningarna för den fortsätta digitaliseringen.

Din arbetsplats är i ljusa och fina lokaler i Marievik, ett stenkast från Liljeholmens centrum, där Ahlsell har sitt huvudkontor. Under rådande pandemi arbetar vi enligt FHM:s riktlinjer med en stor andel distansarbete.

MER OM DIG

Vi ser att du är affärsintresserad och har erfarenhet av att jobba i en organisation som har kunden och affären i centrum. Du är analytisk och gillar att komma fram till slutsatser och insikter. I rollen har du många kontakter med kollegor runtomkring i organisationen vilket ställer krav på kommunikativ förmåga och att både kunna lyssna in och föra ut ett budskap. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.

Du har en passion för datadrivet arbete och användarcentrerade applikationer. Dina tidigare arbetslivserfarenheter är från liknande roller, helst i en miljö av stora volymer och komplexa data, där du arbetat med mätetal kopplat till marknadsföring. Du har erfarenhet av webbanalysverktyg som Google Analytics, Firebase eller Segment samt har kunskap av att sätta upp mätpunkter i till exempel Google Tag Management. Har du dessutom erfarenhet av sökordsoptimering (SEO), visualisering och rapportering, SQL eller Javascript och andra utvecklingsverktyg är det meriterande.

Ahlsell

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök

Din kontakt med Ada

Sök utan krångel

Använd Linkedin, Facebook eller CV.

Agilt första urval

Varje tillsättning är unik och vi anpassar vår metod för att på bästa sätt förstå din kompetens i relation till rollens natur. Ibland kommer du få färdighetstester innan vi läst ditt CV, ibland en snabb direktkontakt med oss på Ada Digital.

Vi hör av oss!

Har du en intressant erfarenhet och stark motivation för rollen pratar vi ihop oss och ser hur vi gemensamt går vidare.

Möte hos Ada Digital

Välkommen till oss på Ada Digital där vi berättar om rollen och företaget, och du om dina styrkor och karriärönskemål.

Besök din arbetsplats

Du besöker företaget, träffar den ansvariga chefen och möjligen teamet du ska jobba med. Nu kan det också vara dags att göra ett case eller tester.

Bakgrundskontroll och referenser

 

Grattis till nya utmaningar!