Lösningsarkitekt inom CRM till Handelsbanken

Lösningsarkitekt inom CRM till Handelsbanken

Uppdragsgivare Handelsbanken
Placeringsort Stockholm
Yrkeskategori Tech
Sista ansökningsdag 2020-02-12
Centralt kontor Centralt kontor
Karriärs&shymöjligheter Karriärs­möjligheter
Livspussel Livspussel
Lunchförmån Lunchförmån

Implementera en ny global CRM-plattform på Handelsbanken och få en avgörande roll i ett av bankens största initiativ!

Är du en lösningsarkitekt som brinner för att skapa värde mot kund och verksamhet? Tycker du att kundengagemang och kundinteraktioner är spännande? Då vill vi ha med dig på vår resa mot att bli en mer datadriven bank!

VI ERBJUDER DIG

Ansvaret för lösningarna i en prioriterad satsning och implementeringen av Handelsbankens första globala CRM-plattform. Tillsammans med ett tvärfunktionellt team får du vara med och forma den verksamhet som Handelsbanken bedriver inom kundprocesser, kundengagemang och kundinteraktion. Här kommer du bland annat att:

  • Bli en del av en spännande resa inom ett prioriterat område där du får möjlighet att sätta din prägel
  • En strategisk roll där du får bryta ny mark för att skapa och forma framtidens CRM-lösning
  • Bli en del av en organisation som förespråkar samarbete och egna initiativ med stor tilltro till individen

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

I rollen som lösningsarkitekt med ansvar för implementeringen av ett nytt CRM-system kommer du att tillhöra ett nytt team inom banken där det görs stora satsningar. Du kommer att jobba mot bankens alla områden. Du kommer bland annat att:

  • Ansvara för lösningar och hur implementationen av en ny global CRM-plattform ska gå till
  • Ingå i projektledningen och sätta roadmap för långsiktiga lösningar i linje med Handelsbankens IT-strategi
  • Säkerställa att affärens krav möts

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

I det nystartade teamet Customer Relationship Management Development där flera av bankens systemlösningar kopplat till kundengagemang och kundinteraktioner ligger, jobbar du i ett tvärfunktionellt team och har kontakt med många intressenter inom Handelsbanken. Bland annat arbetar du med andra arkitekter, leverantörer, utvecklare, analytiker samt nära affären. Teamet är under uppbyggnad och till en början har du med dig en verksamhetsarkitekt, utvecklare och experter inom CRM. Kontoret är beläget i centrala Stockholm, på Torsgatan.

MER OM DIG

För att trivas i rollen ser vi gärna att du tilltalas av att få vara med och påverka och bryta ny mark. Vi söker dig som är van att ta ägandeskap och som vill vara med att driva en av de större satsningarna på Handelsbanken. Du har tidigare behövt omvandla visioner till strategiska mål samt är reaktiv för nya omständigheter. För att effektivt kunna bemöta problem och komma på nya lösningar har du lätt för att komma på nya idéer.

Implementationen av en CRM-plattform innebär stor förändring varför det är viktigt att du har en diplomatisk ådra med tidigare erfarenhet av förändringsprocesser och förstår olika områdens behov. Du har ett stort engagemang för kundupplevelsen och vill skapa värde för både kund och verksamhet. Vi ser även en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av något större CRM-plattform.

Eftersom en stor del av rollen kommer att fokuseras på integrationer är det viktigt att du har bra grund inom det samt har en bakgrund som utvecklare och/eller lösningsarkitekt. Då CRM-plattformen ska införas på Handelsbanken globalt ser vi att du är van att kommunicera både på svenska och engelska.

Handelsbanken

Handelsbankens idé om hur vi ska driva vår bank bygger på tilltro och respekt för den enskilda individen – såväl kund som medarbetare. Bankens decentraliserade arbetssätt skapar delaktighet och ger varje medarbetare möjlighet att påverka bankens verksamhet. Att arbeta i Handelsbanken handlar främst om relationer med andra människor, oavsett om det sker i ett fysiskt möte eller digitalt.

Handelsbanken bildades 1871 och är Stockholmsbörsens äldsta företag. I dag är Handelsbanken en av världens starkaste banker med en stark lokal förankring. Vi har rikstäckande kontorsnät på våra hemmamarknader Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Storbritannien och Sverige. Utanför hemmamarknaderna har banken filialer och representantkontor som stödjer våra kunder med deras internationella affärer.

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök

Din kontakt med Ada

Sök utan krångel

Använd Linkedin, Facebook eller CV.

Agilt första urval

Varje tillsättning är unik och vi anpassar vår metod för att på bästa sätt förstå din kompetens i relation till rollens natur. Ibland kommer du få färdighetstester innan vi läst ditt CV, ibland en snabb direktkontakt med oss på Ada Digital.

Vi hör av oss!

Har du en intressant erfarenhet och stark motivation för rollen pratar vi ihop oss och ser hur vi gemensamt går vidare.

Möte hos Ada Digital

Välkommen till oss på Ada Digital där vi berättar om rollen och företaget, och du om dina styrkor och karriärönskemål.

Besök din arbetsplats

Du besöker företaget, träffar den ansvariga chefen och möjligen teamet du ska jobba med. Nu kan det också vara dags att göra ett case eller tester.

Bakgrundskontroll och referenser

 

Grattis till nya utmaningar!