Agil Produktägare till Aller Media i Stockholm

Agil Produktägare till Aller Media i Stockholm

Uppdragsgivare Aller Media AB
Placeringsort Stockholm
Yrkeskategori Digital Commerce
Sista ansökningsdag 2019-12-14
Centralt kontor Centralt kontor
Ny Teknik Ny Teknik
Kompetens&shyutveckling Kompetens­utveckling
Livspussel Livspussel

Är du en agil Produktägare som vill driva e-handelssatsningen hos Aller Media, ett av Nordens största mediehus?

Aller Media lägger grunden för ett digitalt mediehus! Som Produktägare för ett nytt affärsområde får du driva en offensiv satsning inom e-handel. I ett marknadssegment med hög efterfrågan får du utrymme att bygga en e-handelsplattform med stor potential. Som produktägare ansvarar du över att hela kedjan fungerar och till din hjälp har du ett starkt analysteam som hjälper dig att maximera värdet av produkten. Vill du skapa ett starkare erbjudande till Aller Medias alla kunder? Välkommen in med din ansökan!

VI ERBJUDER DIG

  • Tillfället att utveckla en ny e-handelsplattform från grunden i ett av Nordens största mediehus
  • Möjlighet att som produktägare i detta nya affärsområde bidra till Aller Medias digitalisering och framtid
  • En familjär och välkomnande kultur där samarbete och gemenskap är en viktig del bakom framgångarna
  • En totalrenoverad arbetsplats ett stenkast från Östermalmstorg i centrala Stockholm

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som produktägare kommer du delta aktivt för att definiera visioner och strategier samt genomföra omvärldsbevakning för att ständigt utveckla Aller Medias e-handelssatsning. I ett tvärfunktionellt team kommer du ansvara för pågående utveckling och driva lanseringen av nya funktioner och processer samt säkerställa att affärskrav uppfylls effektivt. Detta innebär att du bland annat kommer:

  • Använda datainsikter för att skapa värde åt användaren
  • Planera och prioritera produktens back-log och utvecklingen av produkten
  • Ha kontakt med andra produktteam och övriga intressenter
  • Vara en aktiv ambassadör för agilt arbetssätt på Aller Media

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

Du kommer tillhöra ett team med fem andra produktägare och jobba nära våra team inom user insights, data och analys. I ditt närmaste agila produktteam kommer du jobba med utvecklare, analytiker, User Insight/Experience Experts, Business Developers, Marketing specialists och B2B-creatives. I din vardag kommer du även ha kontakt med flera redaktionella team och externa resurser.

MER OM DIG

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom e-handel, gärna som produktägare. Du är van att jobba datadrivet, i en kundorienterad verksamhet där produkten är viktig för affären. Det är en klar fördel om du jobbat med något kommersiellt varumärke och har tidigare erfarenhet av affärsutveckling.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är van vid att jobba tekniknära då Aller Media nu planerar ett plattformsbyte. Du är van att jobba i en agil och föränderlig miljö. Som person är du strukturerad och en duktig kommunikatör. Då rollen omfattar många kontaktytor ser vi gärna att du kommunicerar effektivt på både svenska och engelska.

 

Aller Media AB

Aller media är marknadsledande inom populärpress i Sverige, med en marknadsandel på 64 %. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, Må Bra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, Allers, Hänt TV, Baaam, Femina och Residence.

Vi på Aller media formas av det vi gillar att göra allra bäst: underhålla, engagera och inspirera Sveriges kvinnor. Vi älskar att tillsammans skapa unika upplevelser och innehåll som får människors hjärtan att slå lite snabbare, något som också känns i stämningen i vårt mediehus. Här finns en inbjudande gemenskap och en omtanke om varandra som gör det så mycket roligare och så mycket mer inspirerande att testa nya idéer och utvecklas tillsammans för att fokusera på vår gemensamma framgång. Vi firar våra framsteg och hjälper varandra när det behövs. Tillsammans inspirerar och utmanar vi varandra, och jobbar intensivt på att överträffa våra kunders förväntningar.

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök

Din kontakt med Ada

Sök utan krångel

Använd Linkedin, Facebook eller CV.

Agilt första urval

Varje tillsättning är unik och vi anpassar vår metod för att på bästa sätt förstå din kompetens i relation till rollens natur. Ibland kommer du få färdighetstester innan vi läst ditt CV, ibland en snabb direktkontakt med oss på Ada Digital.

Vi hör av oss!

Har du en intressant erfarenhet och stark motivation för rollen pratar vi ihop oss och ser hur vi gemensamt går vidare.

Möte hos Ada Digital

Välkommen till oss på Ada Digital där vi berättar om rollen och företaget, och du om dina styrkor och karriärönskemål.

Besök din arbetsplats

Du besöker företaget, träffar den ansvariga chefen och möjligen teamet du ska jobba med. Nu kan det också vara dags att göra ett case eller tester.

Bakgrundskontroll och referenser

 

Grattis till nya utmaningar!