Agil Produktägare till Aller Media i Malmö

Agil Produktägare till Aller Media i Malmö

Uppdragsgivare Aller Media AB
Placeringsort Malmö
Yrkeskategori Digital Commerce
Sista ansökningsdag 2019-12-14
Kompetens&shyutveckling Kompetens­utveckling
Livspussel Livspussel
Ny Teknik Ny Teknik
Karriärs&shymöjligheter Karriärs­möjligheter

Nu finns möjligheten att ta en stark digital produkt till nästa nivå på ett av Nordens största mediehus. Aller Media söker en PO

På Aller Media väntar en spännande tid där du i rollen som Produktägare blir kärnan i satsningen av en digital produkt. Du blir ambassadör för det agila arbetssättet och får utveckla en prioriterad sajt från ax till limpa. Med stöd i ett starkt analysteam ges du resurserna du behöver för att maximera värdet av produkten och ta den till nästa nivå! Vill du jobba nära en välsmord affär med en produkt som har stor potential? Välkommen in med din ansökan!

VI ERBJUDER DIG

  • Ett spännande tillfälle att kliva på Aller Medias resa då digitaliseringen nu tas till nästa nivå där du direkt får bidra till företagets framtida framgång
  • Möjlighet att aktivt delta i utvecklandet av en central digital produkt i ett av Nordens största mediehus
  • En bred roll där du får handlingsutrymme och möjlighet att påverka arbetssätt och produktutveckling
  • En familjär och välkomnande kultur där samarbete och gemenskap är en viktig del av framgångarna
  • Centralt kontor nära Malmö C

DET HÄR GÖR DU HOS OSS

Som produktägare kommer du delta aktivt för att definiera visioner och strategier samt genomföra omvärldsbevakning för att ständigt utveckla Aller Medias digitala produkter. I ett tvärfunktionellt team kommer du ansvara för pågående utveckling och driva lanseringen av nya funktioner och processer samt säkerställa att affärskrav uppfylls effektivt. Detta innebär att du bland annat kommer:

  • Använda datainsikter för att skapa värde åt användaren
  • Planera och prioritera produktens back-log och utvecklingen av produkten
  • Ha kontakt med andra produktteam och övriga intressenter
  • Vara en aktiv ambassadör för agilt arbetssätt på Aller Media

DITT TEAM OCH ARBETSPLATS

Du kommer tillhöra ett team med fem andra produktägare och jobba nära våra team inom user insights, data och analys. I ditt närmaste agila produktteam kommer du jobba med utvecklare, analytiker, User Insight/Experience Experts, Business Developers, Marketing specialists och B2B-creatives. I din vardag kommer du även ha kontakt med flera redaktionella team och externa resurser.

MER OM DIG

På Aller Media möter du en organisation i förändring. Vi ser gärna att du jobbat i en kundorienterad verksamhet och att du är genuint intresserad av att koppla produktutveckling till affären i stort. För dig är det naturligt att ta ansvar för helheten och du är tydlig och strukturerad i ditt arbete.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet som Produktägare, helst i en miljö med hög förändringstakt. Det är av största vikt att du har arbetat datadrivet, det vill säga att du är van vid att fatta beslut kring produktutveckling utifrån data och analysen av denna data. På Aller Media agerar du även Scrum master i teamet vilket medför att tidigare erfarenhet av agilt arbete och Scrum Master-rollen är meriterande. Rollen är affärsnära med många kontaktytor varför vi gärna ser en person som kommunicerar effektivt på både svenska och engelska.

Aller Media AB

Aller media är marknadsledande inom populärpress i Sverige, med en marknadsandel på 64 %. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, Må Bra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, Allers, Hänt TV, Baaam, Femina och Residence.

Vi på Aller media formas av det vi gillar att göra allra bäst: underhålla, engagera och inspirera Sveriges kvinnor. Vi älskar att tillsammans skapa unika upplevelser och innehåll som får människors hjärtan att slå lite snabbare, något som också känns i stämningen i vårt mediehus. Här finns en inbjudande gemenskap och en omtanke om varandra som gör det så mycket roligare och så mycket mer inspirerande att testa nya idéer och utvecklas tillsammans för att fokusera på vår gemensamma framgång. Vi firar våra framsteg och hjälper varandra när det behövs. Tillsammans inspirerar och utmanar vi varandra, och jobbar intensivt på att överträffa våra kunders förväntningar.

SÅ HÄR FÅR VI KONTAKT

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök

Din kontakt med Ada

Sök utan krångel

Använd Linkedin, Facebook eller CV.

Agilt första urval

Varje tillsättning är unik och vi anpassar vår metod för att på bästa sätt förstå din kompetens i relation till rollens natur. Ibland kommer du få färdighetstester innan vi läst ditt CV, ibland en snabb direktkontakt med oss på Ada Digital.

Vi hör av oss!

Har du en intressant erfarenhet och stark motivation för rollen pratar vi ihop oss och ser hur vi gemensamt går vidare.

Möte hos Ada Digital

Välkommen till oss på Ada Digital där vi berättar om rollen och företaget, och du om dina styrkor och karriärönskemål.

Besök din arbetsplats

Du besöker företaget, träffar den ansvariga chefen och möjligen teamet du ska jobba med. Nu kan det också vara dags att göra ett case eller tester.

Bakgrundskontroll och referenser

 

Grattis till nya utmaningar!